Egy "influencer"a figyelemről: Fehér Viktória

Egy "influencer"a figyelemről: Fehér Viktória

Fehér Viktóriával, a marketinges “infulencerrel” figyelemről, történelemről, jövőbeli tervekről, és az influencerkedésről beszélgettem egy hamisítatlan kis szigeten, a budai Hild villa gyönyörű parkjában, ahol elfelejtkezhetünk arról, hogy valójában a városban vagyunk…

Neked mit jelent az, hogy figyelem, figyelni valakire?

Számomra a figyelem az egyik legbensőségesebb élmény. Azt jelenti, ráhangolódni a másikra és együtt gondolkozni, rezegni vele. Figyelni valakire, egyben tisztelni is valakit.

Szerinted mennyire van jelen a figyelem az életünkben?

Szerintem soha nem látott harc folyik egymás figyelmének megszerzéséért. Minden cég, csatorna és szerveződés a bevonzani kívánt személyek figyelméért harcol egyre durvább eszközökkel. Úgy érzem, sokszor nem is arra figyelünk, ami minket érdekel, hanem arra, ami a legerőszakosabb módszerrel tört utat a tudatunkba. Ez az erőszakosság képes arra, hogy az önismeretünket is rombolja. Az az eredménye, hogy magunkról is kevesebbet tudunk. 

Te már ahhoz a generációhoz tartozol, aki beleszületett az új technológiák, az internet az okostelefonok világába. Nem is az a kérdésem, hogy ez a világ jó vagy nem, hanem az, mit szeretsz benne a legjobban és mit a legkevésbé?

Ugyanazt szeretem benne a legjobban, amit a legkevésbé. A gyors információ áramlást, és az egyszerű közlési lehetőségeket.
Régen a televízióban szerepelni hatalmas dolognak számított. Ma a közösségi médiának köszönhetően minden felhasználónak lehet saját csatornája, szereplési lehetősége. Napjainkban már nem arra figyelnek aki elért valamit, hanem akkor érünk el valamit, ha figyelnek ránk. Szerintem ez áldás és átok is egyben.

Szereted a történelmet? Ha visszavágyódnál egy történelmi korszakba, ami  jobban bejönne, mint a jelen, hová vinne az időutazás?

Nagyon szeretem a történelmet.  Szívesen olvasok történelmi tárgyú szövegeket, legyen szó bármilyen korszakról vagy országról. Viszont az időutazás engem nem vinne messzire. Minden történelmi kor közül, ugyanis a legközelebbi múltban, a 90-es években élnék a legszívesebben. Számomra a legfinomabb átmenet a „régi szép idők” és a mai durván modern korszak közt, amivel már szinte lehetetlen lépést tartani.

Ahogyan azt a bemutatkozó szövegedben olvashatjuk, te is egyfajta influencer vagy? De mit jelent influencernek lenni? Neked miért fontos, hogy fent legyél az instán?

Nem nevezném a szó szoros értelmében, influencernek magamat. Legalábbis abban az olvasatban semmiképpen sem, amit ez a szó manapság jelent. Aki követi az oldalam, az tudja rólam, hogy nem reklámozok túl sok terméket, inkább gondolatokat népszerűsítek. Az influencer szó, maga véleményvezért/ véleményformálót jelent, aki a saját oldalán, a saját követőbázisa számára reklámoz különféle termékeket,  szolgáltatásokat, esetleg gondolatokat. Sokáig nem is tartottam fontosnak a jelenlétem a közösségi médiában, de az utóbbi időben spontán módon kialakult egy követőbázisom, ami közösséggé formálódott, és ez a közösség szívesen olvassa a véleményemet.  Ezáltal ma már egyfajta felelősséget is érzek amiatt, hogy aktívan jelen legyek és időről-időre bizonyos témákban elmondjam a véleményem.

Jövőbeli tervek?

Szeretném a vállalkozásomat is egy aktív közösséggé szervezni, ahol nem csak elvégezzük a munkánkat, mint a robotok, hanem fejlesztjük és segítjük egymást a tapasztalatainkkal és a gondolatainkkal. A szándék már megszületett, a kivitelezésen pedig már dogozunk… 

Helyszín: Hild villa, Fotó: Kiss Márk, © Földvári-Oláh Csaba író

Leave a reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük